Thursday, April 21, 2011

sy0knya Pusrawi Part 3 ~~ Budi yg dihargai



Salam semua..dah sebulan lebih x update bl0g ni..bukan ape kdg2 penulisan simple gekge mcm ni lagi mencabar dari buat karangan SPM..




well ade die hard fan yg suruh update bl0g s0 sempena menghargai  si dia .hari ni aku sambung balik tentang kolej..kalau korang sudi boleh la lawat2 bl0g dia kat sini yg penuh dengan kilauan emas..http://goldblog2u.blogspot.com/2011/04/public-gold-april-2011-seminar-schelude.html..menghelit2..


ooop2..tp bace dulu entry aw0k ni Pak jabit oi..jangan nak gel0j0h beben0r..kak limah pun baw0k bersab0r..
nak lari plak Pak Jabit ni..belum habis cite..tadi kata ce cite! haish..




berbalik kepada tajuk di atas yg ala2 belajar sastera tahap ijazah..walhal diploma pun x dpt sijil lagi..kui2..kali ni aku dengan rasa besar dan lapang serta berbunganya nak kongsi2 dengan kamu2 semua tentang org kuat yg membantu seluruh pelajar di K0lej Pusrawi menjadi bakal jururawat yg berilmu dan produktif..

org kuat bukan bermakna mereka boleh angkat pelajar2 di kolej selama 2 jam tanpa henti..bukan juga org yg  boleh bukak pintu tanpa kunci..mereka ni lah tenaga2 pengajar yg berkorban jiwa dan raga.
kuatnyer..:p


.kering tekak.. tegang urat kaki berdiri depan kelas nak mengajar kitaorg2 sampai pandai..


Actually aku x menafikan lain padang lain belalang...lain org lain pandang tp jangan pandang belakang..(loll.. mcm bagus je buat peribahasa sendiri )..so pada aku..aku sgt bertuah dpt belajar kat Pusrawi ni sbb pensyarah2 dan CI2 yg kami ade kat Pusrawi ni sume hebat2..
kalau ade budak kolej lain yg bace entry ni..korg jgn rasa menyampah plak..no heart feeling eh..


mula2 blaja dulu secara jujurnya aku rasa mcm sgt dongga sbb x leh masuk u jumpe pensyarah2 yg tahap2 profesor..yg pakai cermin mata tebal..rambut putih dan bercakap dengan penuh kata2 ilmu..


tp dah lama2 aku belajar kat Pusrawi ni..aku sedar yg aku ade pensyarah2 yg terbaik..Bukan sikit pengalaman yg diaorg ade..bayangkan la..3 taun aku study x habis2 lagi cerita diaorg ttg dunia nursing ni..bila dalam kelas dgr pengalaman lect..bila kat wad dgr cite2 zaman mude CI plak..


Kat kolej ni..aku ade beberapa org pensyarah dan CI yg aku sgt admire..peberet la senang cite..tp sume pensyarah dan CI sgt aku hargai sbb mereka lah aku mengenal apa itu branula..aku kenal apa itu micropore..aku tau ape itu myel0ma..


Allah, x ternilai ilmu dan budi yang mereka tabur pada aku dan semua pelajar2..Yg peberet tu sbb setiap org mesti ade personaliti yg dia suke kan..mcm tu gak aku...


                                 I admire the way they act...


Tp aku akui yg aku bukan lah pelajar yg 120% sempurna..ade gak aku ngelat2 dlm kelas..kdg2 tertido..main sms la..jgn tipu eh cakap korg x main..namp0k beben0r menipunyer..haha normal la tu..


tp bila pikir2 balik x elok plak buat mcm tu kan..kita mesti hormat org yg nak bagi ilmu kat kite..memang itu kerja pensyarah and CI untuk ajar kita tp kita pun kena tau kerja kita sebagai pelajar adalah belajar..itu je..


Masa aku student penah gak aku pikir yg kadang2 mereka ni busybody hal student..tp ternyata aku silap..bila direnung2kan balik..aku teringat plak masa ari pertama check in kat k0lej..ade senior lect cakap..' kami disini adalah memegang amanah dari ibu dan bapa kamu untuk memastikan kamu sentiasa baik dan dalam keadaan yg sepatutnya" maksudnya mmg betul la ape yg pensyarah buat tu..Bukan busy body tp menunaikan janji..


Secara jujurnya aku pernah gak buat2 aksi yg nakal di belakang pensyarah tp sebelum aku keluar dari k0lej aku pegi mintak maaf dgn Pensyarah tu..haha ade bran ke? 


terus terang la kan..mmg la Puan tu x tau..tp nt masa tayangan video live kat Mahsyar..lagi la..at least aku tau dia maafkan aku..Terima Kasih Puan..


Satu lagi yg buat aku sgt menghargai pensyarah2 dan CI adalah kasih sayang yg ditunjukkan..aku tak tau la berapa ramai pensyarah kat u yg buat mcm pensyarah2 kat Pusrawi..


c0nt0hnye ade  Puan2 yg..setiap kali nak exam..sebelum masuk dewan akan gosok bahu aku dan tersenyum..semangat gila rasa..haha...bila dapat result plak..mesti ade puan..gosok kepala aku..
x ke touching tu..?


dalam kelas aku suke duk depan..satu hari ade la classmate tanya..


oi duk depan2 tuh x takut kena tempias air liur ke? haha bed0 betull..


dengan penuh selamba dan bergaya aku pun jawab...


' kena tempias air liur cikgu tu yg buat aku pandai..berkat k0t'..k0rg caya x fakta ni?tp aku x auta haha


Bila kat wad..lain plak cite..kitaorg slalu dilindungi oleh CI itu pun kalau mmg terbukti kitaorg x salah..biasalah student mmg slalu berlaku kesilapan..tp kdg2 ade gak individu yg amik kesempatan atas kelemahan student bg menutupi salah diri sendiri, Ci la yg bertungkus lumus jadi penyiasat persendirian nak c0ver kitaorg..masak2!.


tp Ci slalu menyokong tulang belakang kitaorg agar x tumbang..Terima Kasih Puan2 semua..tp aku rasa lah CI pusrawi la yg paling sporting and selalu ada dgn student2 ( zaman student x berapa nak ramai la..skrg harap2 masih begitu).




.kdg2 budak2 kolej lain pun tumpang2 manje dgn CI pusrawi..xpe la kan sharing is caring..Adoi yay..tak terkata dan tak tercerita sebenarnyer..


Buat semua Tenaga Pengajar di K0lej Pusrawi..


                                                                
.m0ga Allah sentiasa memberkati puan semua dan saya akan cube manfaatkan ilmu yg puan2 bagi demi kebaikkan masyarakat sejagat ( mcm yb plak )




JUMPE LAGI....
























2 comments:

  1. betul2 tu kakak.. best kolej kite ni sebenarnye.. bersyukur sgt2 dpt masuk sini :)...
    Btw : Konvokesen bulan 9 nh.. :)

    ReplyDelete